4.25. Sebződés
4.25.0.
Akkor mondjuk, hogy egy lény vagy játékos sebződik, ha az aktuális életpontja csökken.4.25.1.
Sebesült vagy sérült lénynek nevezzük azt a lényt, amely sebződött az adott körben, és aktuális életpontja kevesebb a maximális életpontjánál.4.25.2.
Nem számít sebződésnek, ha egy játékos aktuális életpontot áldoz.4.25.3.
Nem számít sebződésnek, ha a játékos maximális életpontja fölé eső aktuális életpontja elvész.
[Kiegészítés]
Ennek a szabálypontnak a szempontjából közömbös, hogy a játékos aktuális életpontja miéként került a maximális lehetséges érték fölé. Lehetséges, hogy egy gyógyító forrás vagy hatás vinné a játékos életpontját a lehetséges maximum fölé, vagy a maximális lehetséges életpont csökken az aktuális érték alá. Mindkét esetben a játék egyik alapszabálya miatt vész el a maximum fölé eső érték, és ez nem számít sebződésnek.
4.25.4.
Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)