21.8. Idézési költség kiszámítása
21.8.1. Alap idézési költség kiszámítása
. Az idézési költség kiszámítása során elsőként a kijátszani kívánt lap alap idézési költségét kell meghatározni. Az alap idézési költségre vonatkozó egyéb szabályok itt találhatók: (21.9.)21.8.2.
Amennyiben az alap idézési költséget több körülmény is befolyásolja, akkor ezeket a matematika szabályai szerint szükséges összesíteni. Ezen körülmények egyenrangúak.21.8.3. Módosított idézési költség kiszámítása
. Az alap idézési költség kiszámítását követően valamennyi, a lap idézési költséget befolyásoló, érvényben lévő hatást összesíteni kell a matematika szabályai szerint. Ezen idézési költséget növelő vagy csökkentő hatások egyenrangúak.
[Kiegészítés]
Amennyiben az idézési költséget módosító körülmények összesítése után a módosítás végeredménye 0, akkor a lap alap idézési költségét kell kifizetni, azaz ilyenkor az idézési költség nem módosul.
Ha egy lap idézési költsége nem növelhető vagy nem csökkenthető, úgy az ilyen irányú módosító körülményeket az idézési költségének kiszámításakor figyelmen kívül kell hagyni.
Ha a lap idézési költségét egy vagy több olyan körülmény csökkenti, amelyek szöveges leírása azt említi, hogy az általuk módosított idézési költség nem csökkenhet így 0-ra (vagy 1 alá), akkor ezt a tilalmat az összes módosító körülmény összegzését követően, a módosítás végeredményénél kell figyelembe venni. Ilyen esetekben a lap idézési költsége csak 1-ig csökkenhet (kivéve, ha eleve 0 volt, illetve, ha az idézési költséget csökkentő körülmények közt található olyan, amely azt nullára is csökkentheti).
21.8.4.
Az idézési költség kiszámítása ellenőrizhető és vitatható az ellenfél által. Mind a kiszámítás módja, mind annak folyamata számon kérhető a lapot kijátszó játékoson.21.8.5.
Amennyiben a módosított idézési költség kiszámítását mindkét játékos helytállónak minősíti, később ennek helytelenségéért egyiküket sem lehet felelőssé tenni.
[Kiegészítés]
Ha egy lap idézési vagy egy képesség használati költségét a játékos tévedésből nem, vagy nem teljes egészében fizeti ki, akkor a költséget utólag, miután a hibára fény derült, ki kell fizetnie. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor a játékot meg kell állítani, és a játékosoknak a költség kifizetésének pillanatáig kell visszalépniük, rekonstruálva az akkori játékképet. Mindettől a játékosok csak közös megegyezéssel tekinthetnek el.