Tartalomjegyzék   |   Tárgymutató

36. Ütés részfázis

36.1. 

Az ütés részfázisban a támadó és a védekező lények megsebzik az ellenfelüket.

36.2. 

Az ütés részfázisban önálló cselekvés nem hajtható végre.

36.3. 

Az ütés részfázisban csak azok az automatikus képességek működnek, amelyek leírása ezt kifejezetten megengedi, vagy erre utasít.

36.4. 

Az ütés részfázisban megsebzett lények annyi életpont sebződést szenvednek el, illetve a megtámadott építmények annyi strukturális pontot veszítenek, mint amennyi az őket megsebző lény aktuális (tényleges) sebzése.

36.5. 

A lények ütés fázisban okozott sebzése, az ütéshez és az ekkor okozott sebzéshez közvetlenül kapcsolódó hatások nem minősülnek forrásnak.

36.6. 

A lények ütése ellen, illetve az ütéshez kapcsolódó további hatása ellen a „hatásokra immunis”, „nem hatnak rá a hatások” vagy más hasonló megfogalmazású védekező képesség nem véd.

36.7. 

Ha a támadó vagy védekező lény ellenfele még a harci képességek használata, illetve az ütés részfázisok előtt kikerül a játékból, akkor a választott ellenfele nélkül maradt lény a harci fázis további részében már nem vesz részt a harcban.

36.8. 

Az ebben a részfázisban megsérült lények megmentésére életmentő cselekvések használhatók. (37.)

36.9. 

Az ebben a részfázisban 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.

36.10. 

A harci fázisban gyűjtőbe kerülő lényekből az ellenfél az esetleges életmentő cselekvések végrehajtása után, az adott részfázis végéig nyerheti ki az azokban lévő szörnykomponenst.

36.11. A harci fázis vége.

A fő fázis akkor folytatódik (a második fő fázis akkor kezdődik el), ha az ütés részfázis végén már egyik játékos sem akar életmentő cselekvéseket használni, a megölt lények, illetve lerombolt építmények a gyűjtőbe kerültek, és valamennyi ehhez kapcsolódó hatás is lezajlott.