Tartalomjegyzék   |   Tárgymutató

134. Kijátszáskori automatikus képességek

134.0. 

Az asztalon maradó lapok sikeres kijátszásakor automatikusan aktiválódó képességeit kijátszáskori automatikus képességnek nevezzük.

134.1. 

A lapok kijátszáskori képességei csakis egyszer, a sikeres kijátszásuk után jönnek létre.

134.1.1. 

Amennyiben egy lap kijátszáskori automatikus képességének több hatása is van, ezen hatásokat a lapra írt sorrendben kell végrehajtani, illetve ezeket a lapon lévő sorrendben kell működtetni.

134.1.2. 

Amennyiben egy lapnak több különböző kijátszáskori automatikus képessége is van, ezek a lapot kijátszó játékos által választott sorrendben jönnek létre.

134.2. Repül, aktívan jön játékba

. Ha egy lény vagy építmény rendelkezik ezzel a képességgel, akkor aktívan kell játékba tenni.

134.3. 

Lények és építmények esetében a Ä, illetve az „Aktívan jön játékba.” - képesség állandóan működő repülés képességet jelent. (79.)

134.4. Élet: X

: ha egy lény rendelkezik ezzel a képességgel, akkor a sikeres kijátszásakor tenni kell rá X életjelzőt. Az Élet képesség csak a lény kézből történő kijátszásakor működik, és csakis akkor, ha a lény idézési költségét a játékos ténylegesen kifizette. (120.)
[Kiegészítés]

134.5. Izom: X

: ha egy lény rendelkezik ezzel a képességgel, akkor a sikeres kijátszásakor a gazdája eldobhat a kezéből max. X lapot a Semmibe, és tehet a lényre annyi izomjelzőt, ahány lapot így eldobott. (124.)

134.6. Blokkolás: X

: ha egy lapnak blokkolás képessége van, ez azt jelenti, hogy a kézből történő sikeres kijátszásakor az ellenfél maximális varázspontja X-szel csökken.

134.6.1. 

A blokkolás asztalon maradó lapok esetében kijátszáskori automatikus képesség, azonnali vagy általános varázslatok esetében pedig a varázslat egyik hatása.

134.7. 

Ha a blokkolással rendelkező lap sikeresen létrejött, akkor annak blokkolását már semmilyen módon nem lehet megakadályozni, kikapcsolni vagy semlegesíteni.
[Kiegészítés]

134.8. 

A lapok blokkolás képességét a másoló lapok nem másolják.

134.9. Anti-blokkolás: X

: ha egy lapnak anti-blokkolás képessége van, ez azt jelenti, hogy a kézből történő sikeres kijátszásakor a kijátszójának a maximális varázspontja X-szel megnő.

134.10. Anti-mágia: X

: ha egy lapnak anti-mágia képessége van, ez azt jelenti, hogy a lapra nem lehet varázslat kijátszásával reagálni, és a lap sikeres kijátszása után minden játékosnak el kell dobnia a kezéből X varázslatot. A lap kijátszójának az anti-mágia miatt dobandó varázslatot a Semmibe, a többi játékosnak a gyűjtőbe kell dobnia.
[Kiegészítés]

134.11. 

Ha valamelyik játékosnak nincs varázslata vagy X-nél kevesebb varázslat van a kezében, akkor annyi varázslatot kell eldobnia, amennyi a kezében van, majd meg kell mutatnia a kezét.

134.12. 

0-s anti-mágia esetében nem kell varázslatot dobni, és a játékosoknak nem kell megmutatniuk a kezüket.

134.13. 

Az anti-mágia miatti varázslatdobás illetve a kéz megmutatása az ilyen lap kijátszója által meghatározott sorrendben történik.
[Kiegészítés]

134.14. Újrahasznosítás: X

: ha valaki sikeresen kijátszik egy lapot, ami ezzel a képességgel rendelkezik, akkor egy célpont gyűjtőből max. X lapot vissza kell kevertetnie a tulajdonosuk paklijába, majd annyi Ép-t gyógyul, ahány lapot így visszakevertetett. X lehet 0 is.