Tárgymutató

Tartalomjegyzék

I. rész - Az alapok

Bevezető

A szabálypontok prioritása

1. A HKK alapelvei

1.1. A stratégiai jelleg alapelve

1.2. Az egyensúly alapelve

1.3. Az egyértelműség alapelve

1.4. A döntési prioritás alapelve

1.5. A kölcsönös tisztelet alapelve

2. Alapszabályok

2.2. A lapok

2.3. Pakli

2.4. Játékszabályok

2.5. Játékosok

2.6. Játékmenet

2.7. Blöff

2.8. A játszma kimenetele

II. rész - A játék ismertetése

3. A játék célja és lényege

4. Alapfogalmak, alapdefiníciók

4.2. Pakli

4.3. Kiegészítő pakli

4.4. Kéz

4.4.3. Kezdőkéz

4.5. Lap

4.6. Permanens

4.7. Gyűjtő

4.8. Semmi

4.9. Asztal

4.9.1. Asztalon maradó lapok

4.10. Kör

4.11. Fázis

4.12. Húzás

4.13. Keresés

4.13.5. Nem lehet lapot előkeresni.

4.14. Visszavétel

4.14.4. Nem lehet (kézbe) visszavenni.

4.15. Visszakeverés

4.16. Semmizés, kisemmizés

4.16.4. Semmizés: X

4.17. Lapdobás kézből

4.18. Lapdobás pakliból

4.19. Játszma, mérkőzés

4.20. Költség

4.21. Kijátszás

4.22. Kézből kijátszás

4.23. Cselekvés

4.23.2. Azonnali cselekvés

4.24. Kapcsolódó hatás

4.25. Sebződés

4.26. Gyógyulás, gyógyítás.

5. Játéktér felépítése

5.2. A pakli, a gyűjtő, a Semmi és a szabálylap/követő/céhek helyzete

5.3. Tartalék

5.4. Őrposzt

5.5. Asztalon maradó lapok (permanensek) helye

5.6. A lapok tulajdonosa, gazdája

III. rész - A lapok részei

6. Lapok kinézete

6.2. Kétszínű lap

6.5. A kártya neve.

7. A lapok idézési költsége

7.1. Varázspont idézési költség

7.2. Zanszilánk idézési költség

7.3. Építő idézési költség

7.4. Áldozás idézési költség

7.5. Nekron idézési költség

7.5.1. Nekronszabály

7.6. Vegyes idézési költség

7.7. Változó idézési költség

7.8. Fix idézési költség

8. Lapok típusa

8.1.0. Lény, nem-lény

8.2.1. Galetki, torzszülött.

8.2.3. Galetki

8.3.1. Kalandozó

8.4.1. Szintlépés, testrész

8.4.3. Testrészáldozás szabály

8.5.0. Varázslat

8.5.1. Azonnali

8.5.2. Általános, bűbáj

8.5.4. Bűbáj

8.6. Építmény

8.7. Tárgy

8.7.1. KF tárgy

8.8.0. Szakértelem

8.9.0. Helyszín

8.9.4. Helyszíncsere

8.9.6. Helyszínkeresés

8.10. Szabálylap, követő, céhek, őslich.

8.11.0. Rátett lap

9. Lapok altípusa

10. Lap istene, klánja

10.2. Színtelen lap

11. Egyéb ikonok

12. A kártya leírása

13. Színesítő szöveg

14. Lény sebzése

14.2. Mágikus támadás

15. Lény ÉP-je, ill. építmény strukturális pontja (Sp-je)

15.2. Mágikus védelem

16. Lap gyakorisága és a kiegészítő jele

17. Illusztrátor

18. Tervező

19. Copyright

IV. rész - A HKK szabályai részletesen

20. Máshová nem sorolható részletszabályok

20.1. Kockadobás

20.2. Pénzfeldobás

21. Lapkijátszás

21.1. Lapkijátszás folyamata

21.2. Lapkijátszás lépései

21.3. A lapkijátszás

21.4. Kijátszási feltétel

21.5. Célpontválasztás

21.5.0. Célzás, Célzó forrás

21.5.7. Egy célpont

21.6.0. Kijátszáskori döntések

21.7. Kijátszáskori aktiválást kívánó képességek

21.8. Idézési költség kiszámítása

21.8.1. Alap idézési költség kiszámítása

21.8.3. Módosított idézési költség kiszámítása

21.9. Idézési költség, alap idézési költség

21.11. Változó idézési költség.

21.13. Módosított idézési költség

21.17. Saját képesség

21.18. Képességek sorrendje

22. Kapcsolódó hatások

23. Lapkijátszás visszavonása

24. Idézési költség helyettesítése

25. Jelzők

26. Önálló jelzők

27. Nem önálló jelzők

28. A kezdés sorrendje

28.9. Újrakeverés (mulligan).

29. Előkészítő fázis

29.3. Első szakasz: varázspont-regeneráció

29.4. Második szakasz.

29.5. Harmadik szakasz: aktivizálódás

29.6. Negyedik szakasz: szörnyáldozás

30. Húzás fázis

31. Fő fázis

32. Csere fázis

33. Harci fázis

34. Támadók kijelölése részfázis

34.3. Támadó lény.

34.4. Átüt az őrposzton

34.7. Védekező lény

34.9. Ellenfél (lényé)

35. Harci képességek használata részfázis

35.8. Direkt sebző harci képesség:

36. Ütés részfázis

36.7. A harci fázis vége:

37. Életmentő cselekvések használata

37.6. Rombolás

38. Védekezési bónusz

39. Gyógyulási fázis

40. Kör vége fázis

41. A kör vége fázis szakaszai

41.1. Első szakasz

41.2. Második szakasz

41.3. Harmadik szakasz

41.4. Negyedik szakasz

V. rész - Képességek, tulajdonságok és egyéb tudnivalók

42. Szabálylapokra, követőkre és őslichekre vonatkozó közös szabályok

43. Szabálylap

44. Követő

45. Szabálylapok és követők semlegesítése (kikapcsolása)

46. Szabálylap vagy követő feláldozása

47. Követő megszüntetése

48. Hordaparancsnok és követő

49. Őslichek

49/3. Céhek

50. Kétféleképp / többféleképp használható lapok

51. A lap altípusokhoz kapcsolódó általános szabályok

52. Varázslat altípusok

53. Tárgy altípusok

54. Építmény altípusok

55. Kalandozó altípusok

56. Lény altípusok

57. Reakció altípus

58. Vízió altípus

59. Szingularitás (szinguláris) altípus

60. Hajó altípus

60.2. Flotta

61. Végzetúr altípus

62. Morf altípus

63. Élőholt

64. Szkritter altípus

64.3. Pulzáló altípus

65. Ikonok

66. A szövegmező és az illusztráció körüli keretben szereplő ikonok jelentése

67. Szörnykomponens * ikon

68. KF # ikon

69. Élőholt H ikon

70. Isteni Š ikon

71. Háló ; ikon

72. Hegymélyi I ikon

73. Horgony G ikon

74. Kincs n ikon

75. Köd ' ikon

76. Legendás O ikon

77. Ereklye ikon

78. Ősmágia N ikon

79. Repül Ä ikon

80. Rezisztencia z ikon

81. Védekezés, idézés

81.0. Védekezés, Á ikon

81.2. Idézés ikon

82. Mentális M ikon, tűz T ikon, hideg ß ikon és villám ç ikon

83. Erőd D ikon

84. Életkioltó é ikon

85. Elavult ikonok:

85. Szövegmezőben szereplő ikonok

86. Passzivizálás (P) P ikon

87. Kard + ikon

88. Nyíl --> és <-- ikon

89. Kötelék ¤ ikon

90. A ¨, °, Ü és ikonok jelentése

90.1. (K) ¨ ikon jelentése:

90.2. (KX) ÷ ikon jelentése:

90.3. (S) ° ikon jelentése:

90.4. (SX) ý ikon jelentése:

90.5.  (E) Ü ikon jelentése:

90.6. (EX) × ikon jelentése:

90.7. (J) ikon jelentése:

90.8. (JX) þ ikon jelentése:

91. Lapok szöveges leírása

91.1. Kijátszási feltétel

91.2. Lap kijátszásához, illetve használatához fűzött magyarázat

91.2.6. Előny: A-B: [leírás]

91.2.10. Semlegesítés: [hatáskör]

91.3. Hátrány

91.3.2. Jutalom: [előny]

91.3.4. Időleges költség

91.4. Képesség

91.5. Azonnali és általános varázslatok szövegezése

92. Szöveges leírás értelmezése

92.10. Reakció-drágítás

93. Különleges képességek az asztalon kívül

93.4. Kézben működő képességek

93.4.4. Áramlás

93.4.8. Kincsezés

93.4.9. Párbaj

93.4.14. Kompenzáció

93.5. Pakliban működő képességek

93.6. Gyűjtőben működő képességek

93.7. Jelenés

94. Reakció cselekvés

94.6. Reakció sor

94.9. Nem lehet rá reagálni

95. Automatikus reakció

VI. rész - Egyéb fogalmak, definíciók

96. Előre kikészített lapok

96.3. Tóken

96.4. Tóken szabály

97. Hatás

98. Forrás

99. Hatni, hatással lenni valamire

99.4. Hatóidő

99.5. Hatókör

100. Semmiképp, semmilyen módon

101. Mindenképpen

102. Egymással ellentmondó lapok és hatások

103. Életpont (maximális életpont) feláldozása

104. Kényszerített áldozás

105. Nem kényszerített áldozás

106. Hatás megismétlése

107. Kikerül a játékból

108. Megöl egy lényt

109. Megsebez egy lényt (építményt, játékost)

110. Támadó lény

111. Varázslatok jellemzői

112. Végtelen

113. Erőforrás

114.0. Késleltetett erőforrás

115. Varázspont (szörnykomponens) pusztítása, varázspont (szörnykomponens) ellopása

116. Elfelejtett dolgok pótlása

117. A leggyakrabban használt nem önálló jelzők

117.3. Erősödésjelző

117.4. Gyengülésjelző

118. Álomjelző

119. Dermesztésjelző

120. Életjelző. Az életjelzőre vonatkozó szabályok az Élet (134.4) alatt találhatók meg.

121. Méregjelző

122. Elmúlásjelző

123. Öregítés- (öregítő-) jelző

124. Izomjelző

125. Szintlépésjelző

126. Pulzáló jelző

127. Késleltetett hatás jelző és Időleges hatás jelző

128. A lapok egyéb képességei

129. Harci képességek

130. Állandóan működő képességek

131. A leggyakrabban előforduló állandóan működő képességek:

131.1. Mágikus támadás, mágikus védelem

131.2. Rezisztencia, háló, őrző, horgony, ősmágia

131.3. Láthatatlanság

131.4. Láthatatlanság látása

131.5. Repülés

131.7. Repülő jelző lények

131.8. Feltámadás

131.9. Összefogás (valamivel)

131.10. Nem cserélhet gazdát

131.11. Nem másolható, nem lehet lemásolni

131.12. Nem veszítheti el a képességeit

132. Immunitás

132.3. Méregimmunitás

132.4. Mágiaimmunitás

132.5. Forrásimmunitás, forrásra immúnis

132.6. Bűbájra immúnis

132.7. Immunitás azonnali, általános varázslatra

132.8. Immunitás mentális varázslatra

132.9. Immunitás tűzre (jégre, hidegre, villámra, elektromosságra, savra)

132.10. Immunitás harci képességekre:

132.11. Célozhatatlan

132.12. Nem lehet megsebezni (valamivel)

132.13. Nem hat rá (valamilyen) jelző:

132.14. Nem lehet rá (valamivel) reagálni:

133. Automatikus képességek

133.2. Azonnal létrejövő automatikus képességek

134. Kijátszáskori automatikus képességek

134.4. Élet: X

134.5. Izom: X

134.6. Blokkolás: X

134.9. Anti-blokkolás: X

134.10. Anti-mágia: X

134.14. Csábítás: X

134.15. Anti-semlegesítés: X

135. Egyéb automatikus képességek

135.1. X-es mérgezés

135.2. Büntetés: [veszteség]

135.4. Kárpótlás: [előny]

135.7. Halálsikoly

135.8. Újrahasznosítás

136. Aktiválást kívánó képességek

136.6. 1-es (2-es) regenerálódás

136.9. Árnyék

137. Kijátszáskori aktiválást kívánó képességek

137.2. Reakció képességek

137.4. Közös képesség

VII. rész - Opcionális- és versenyszabályok

138. Általános versenyszabályok

139. A játszmák száma

141. Végtelen ciklus

142. Versenypakli, kiegészítő pakli mérete

143. A kiegészítő pakli használata

144. Színkorlátozás

145. Kezdőszabály

146. Büntetőszabály

147. Büntetőszabály

148. A legismertebb versenyformátumok

150. Tiltott lapok

151. Frissen bontott paklik versenye

152. Egyszínű paklik versenye

153. Isteni szövetség verseny

154. Az egyszínűség egyedisége

155. Jellemek harca verseny

156. Új Nemzedék

158. Hatalom korlátozása verseny

159. Varázslat nélkül verseny

160. Tiltott mágia verseny

161. Sokszínűség jutalma verseny

162. Mágia méltósága verseny

163. A mágia méltósága II.

164. Tiltott hatalom verseny

165. Junior verseny

166. Veszélyes faj verseny

167. Pörgős verseny

168. Opcionális játékszabályok kettőnél több játékossal

169.1. Diplomácia

169.2. Páros játék

169.2.16. A kiegészítő pakli megismerése

169.2.17. A kiegészítő pakli használata

169.2.18. Opcionális szabályok páros játékra

169.2.19. Közös szörnykomponens

169.2.20. Közös őrposzt

169.2.21. Közös védekezés

169.2.22. Közös lapok

169.2.23. Kör irányának megváltoztatása

169.3. Harc a végső hatalomért

169.4. Istenek háborúja verseny

VIII. rész - Függelék

170. Versenybírók etikai szabályzata

170.1. Versenybíró

170.2. A versenybíró kötelezettsége a játékkal szemben

170.3. A versenybíró kötelezettsége a verseny szervezőjével szemben

170.4. A versenybíró kötelezettsége a játékosokkal szemben

170.5. A versenybíró kötelezettsége a többi versenybíróval szemben

170.6. A versenybírók jogosultságai versenyen

170.7. Óvás szabályai

171. Kivételek és rendhagyóan működő lapok

172. Másoló lapok

172.0. Másoló lap.

172.1. Másolat.

172.2. Másolás.

173. Alakváltó lapok

174. Lopó lapok

174.0. Lopó lap, lopott lap.

175. Kijátszáskor gazdát cserélő (átálló) lapok

177. Módosított szövegű lapok

178. HKK kronológia. A szabály- és versenyszabály módosítások időrendje

Zárszó

Tárgymutató