Tartalomjegyzék
I. rész - Az alapok
Bevezető
A szabálypontok prioritása
1. A HKK alapelvei
1.1. A stratégiai jelleg alapelve
1.2. Az egyensúly alapelve
1.3. Az egyértelműség alapelve
1.4. A döntési prioritás alapelve
1.5. A kölcsönös tisztelet alapelve
2. Alapszabályok
2.2. A lapok
2.3. Pakli
2.4. Játékszabályok
2.5. Játékosok
2.6. Játékmenet
2.7. Blöff
2.8. A játszma kimenetele
II. rész - A játék ismertetése
3. A játék célja és lényege
4. Alapfogalmak, alapdefiníciók
4.2. Pakli
4.3. Kiegészítő pakli
4.4. Kéz
4.4.3. Kezdőkéz
4.5. Lap
4.6. Permanens
4.7. Gyűjtő
4.8. Semmi
4.9. Asztal
4.9.1. Asztalon maradó lapok
4.10. Kör
4.11. Fázis
4.12. Húzás
4.13. Keresés
4.13.5. Nem lehet lapot előkeresni.
4.14. Visszavétel
4.14.4. Nem lehet (kézbe) visszavenni.
4.15. Visszakeverés
4.16. Semmizés, kisemmizés
4.16.4. Semmizés: X
4.17. Lapdobás kézből
4.18. Lapdobás pakliból
4.19. Játszma, mérkőzés
4.20. Költség
4.21. Kijátszás
4.22. Kézből kijátszás
4.23. Cselekvés
4.23.2. Azonnali cselekvés
4.24. Kapcsolódó hatás
4.25. Sebződés
4.26. Gyógyulás, gyógyítás.
5. Játéktér felépítése
5.2. A pakli, a gyűjtő, a Semmi és a szabálylap/követő/céhek helyzete
5.3. Tartalék
5.4. Őrposzt
5.5. Asztalon maradó lapok (permanensek) helye
5.6. A lapok tulajdonosa, gazdája
III. rész - A lapok részei
6. Lapok kinézete
6.2. Kétszínű lap
6.5. A kártya neve.
7. A lapok idézési költsége
7.1. Varázspont idézési költség
7.2. Zanszilánk idézési költség
7.3. Építő idézési költség
7.4. Áldozás idézési költség
7.5. Nekron idézési költség
7.5.1. Nekronszabály
7.6. Vegyes idézési költség
7.7. Változó idézési költség
7.8. Fix idézési költség
8. Lapok típusa
8.1.0. Lény, nem-lény
8.2.1. Galetki, torzszülött.
8.2.3. Galetki
8.3.1. Kalandozó
8.4.1. Szintlépés, testrész
8.4.3. Testrészáldozás szabály
8.5.0. Varázslat
8.5.1. Azonnali
8.5.2. Általános, bűbáj
8.5.4. Bűbáj
8.6. Építmény
8.7. Tárgy
8.7.1. KF tárgy
8.8.0. Szakértelem
8.9.0. Helyszín
8.9.4. Helyszíncsere
8.9.6. Helyszínkeresés
8.10. Szabálylap, követő, céhek, őslich.
8.11.0. Rátett lap
9. Lapok altípusa
10. Lap istene, klánja
10.2. Színtelen lap
11. Egyéb ikonok
12. A kártya leírása
13. Színesítő szöveg
14. Lény sebzése
14.2. Mágikus támadás
15. Lény ÉP-je, ill. építmény strukturális pontja (Sp-je)
15.2. Mágikus védelem
16. Lap gyakorisága és a kiegészítő jele
17. Illusztrátor
18. Tervező
19. Copyright
IV. rész - A HKK szabályai részletesen
20. Máshová nem sorolható részletszabályok
20.1. Kockadobás
20.2. Pénzfeldobás
21. Lapkijátszás
21.1. Lapkijátszás folyamata
21.2. Lapkijátszás lépései
21.3. A lapkijátszás
21.4. Kijátszási feltétel
21.5. Célpontválasztás
21.5.0. Célzás, Célzó forrás
21.5.7. Egy célpont
21.6.0. Kijátszáskori döntések
21.7. Kijátszáskori aktiválást kívánó képességek
21.8. Idézési költség kiszámítása
21.8.1. Alap idézési költség kiszámítása
21.8.3. Módosított idézési költség kiszámítása
21.9. Idézési költség, alap idézési költség
21.11. Változó idézési költség.
21.13. Módosított idézési költség
21.17. Saját képesség
21.18. Képességek sorrendje
22. Kapcsolódó hatások
23. Lapkijátszás visszavonása
24. Idézési költség helyettesítése
25. Jelzők
26. Önálló jelzők
27. Nem önálló jelzők
28. A kezdés sorrendje
28.9. Újrakeverés (mulligan).
29. Előkészítő fázis
29.3. Első szakasz: varázspont-regeneráció
29.4. Második szakasz.
29.5. Harmadik szakasz: aktivizálódás
29.6. Negyedik szakasz: szörnyáldozás
30. Húzás fázis
31. Fő fázis
32. Csere fázis
33. Harci fázis
34. Támadók kijelölése részfázis
34.3. Támadó lény.
34.4. Átüt az őrposzton
34.7. Védekező lény
34.9. Ellenfél (lényé)
35. Harci képességek használata részfázis
35.8. Direkt sebző harci képesség:
36. Ütés részfázis
36.7. A harci fázis vége:
37. Életmentő cselekvések használata
37.6. Rombolás
38. Védekezési bónusz
39. Gyógyulási fázis
40. Kör vége fázis
41. A kör vége fázis szakaszai
41.1. Első szakasz
41.2. Második szakasz
41.3. Harmadik szakasz
41.4. Negyedik szakasz
V. rész - Képességek, tulajdonságok és egyéb tudnivalók
42. Szabálylapokra, követőkre és őslichekre vonatkozó közös szabályok
43. Szabálylap
44. Követő
45. Szabálylapok és követők semlegesítése (kikapcsolása)
46. Szabálylap vagy követő feláldozása
47. Követő megszüntetése
48. Hordaparancsnok és követő
49. Őslichek
49/3. Céhek
50. Kétféleképp / többféleképp használható lapok
51. A lap altípusokhoz kapcsolódó általános szabályok
52. Varázslat altípusok
53. Tárgy altípusok
54. Építmény altípusok
55. Kalandozó altípusok
56. Lény altípusok
57. Reakció altípus
58. Vízió altípus
59. Szingularitás (szinguláris) altípus
60. Hajó altípus
60.2. Flotta
61. Végzetúr altípus
62. Morf altípus
63. Élőholt
64. Szkritter altípus
64.3. Pulzáló altípus
65. Ikonok
66. A szövegmező és az illusztráció körüli keretben szereplő ikonok jelentése
67. Szörnykomponens * ikon
68. KF # ikon
69. Élőholt H ikon
70. Isteni Š ikon
71. Háló ; ikon
72. Hegymélyi I ikon
73. Horgony G ikon
74. Kincs n ikon
75. Köd ' ikon
76. Legendás O ikon
77. Ereklye › ikon
78. Ősmágia N ikon
79. Repül Ä ikon
80. Rezisztencia z ikon
81. Védekezés, idézés
81.0. Védekezés, Á ikon
81.2. Idézés ikon
82. Mentális M ikon, tűz T ikon, hideg ß ikon és villám ç ikon
83. Erőd D ikon
84. Életkioltó é ikon
85. Elavult ikonok:
85. Szövegmezőben szereplő ikonok
86. Passzivizálás (P) P ikon
87. Kard + ikon
88. Nyíl --> és <-- ikon
89. Kötelék ¤ ikon
90. A ¨, °, Ü és • ikonok jelentése
90.1. (K) ¨ ikon jelentése:
90.2. (KX) ÷ ikon jelentése:
90.3. (S) ° ikon jelentése:
90.4. (SX) ý ikon jelentése:
90.5. (E) Ü ikon jelentése:
90.6. (EX) × ikon jelentése:
90.7. (J) • ikon jelentése:
90.8. (JX) þ ikon jelentése:
91. Lapok szöveges leírása
91.1. Kijátszási feltétel
91.2. Lap kijátszásához, illetve használatához fűzött magyarázat
91.2.6. Előny: A-B: [leírás]
91.2.10. Semlegesítés: [hatáskör]
91.3. Hátrány
91.3.2. Jutalom: [előny]
91.3.4. Időleges költség
91.4. Képesség
91.5. Azonnali és általános varázslatok szövegezése
92. Szöveges leírás értelmezése
92.10. Reakció-drágítás
93. Különleges képességek az asztalon kívül
93.4. Kézben működő képességek
93.4.4. Áramlás
93.4.8. Kincsezés
93.4.9. Párbaj
93.4.14. Kompenzáció
93.5. Pakliban működő képességek
93.6. Gyűjtőben működő képességek
93.7. Jelenés
94. Reakció cselekvés
94.6. Reakció sor
94.9. Nem lehet rá reagálni
95. Automatikus reakció
VI. rész - Egyéb fogalmak, definíciók
96. Előre kikészített lapok
96.3. Tóken
96.4. Tóken szabály
97. Hatás
98. Forrás
99. Hatni, hatással lenni valamire
99.4. Hatóidő
99.5. Hatókör
100. Semmiképp, semmilyen módon
101. Mindenképpen
102. Egymással ellentmondó lapok és hatások
103. Életpont (maximális életpont) feláldozása
104. Kényszerített áldozás
105. Nem kényszerített áldozás
106. Hatás megismétlése
107. Kikerül a játékból
108. Megöl egy lényt
109. Megsebez egy lényt (építményt, játékost)
110. Támadó lény
111. Varázslatok jellemzői
112. Végtelen
113. Erőforrás
114.0. Késleltetett erőforrás
115. Varázspont (szörnykomponens) pusztítása, varázspont (szörnykomponens) ellopása
116. Elfelejtett dolgok pótlása
117. A leggyakrabban használt nem önálló jelzők
117.3. Erősödésjelző
117.4. Gyengülésjelző
118. Álomjelző
119. Dermesztésjelző
120. Életjelző. Az életjelzőre vonatkozó szabályok az Élet (134.4) alatt találhatók meg.
121. Méregjelző
122. Elmúlásjelző
123. Öregítés- (öregítő-) jelző
124. Izomjelző
125. Szintlépésjelző
126. Pulzáló jelző
127. Késleltetett hatás jelző és Időleges hatás jelző
128. A lapok egyéb képességei
129. Harci képességek
130. Állandóan működő képességek
131. A leggyakrabban előforduló állandóan működő képességek:
131.1. Mágikus támadás, mágikus védelem
131.2. Rezisztencia, háló, őrző, horgony, ősmágia
131.3. Láthatatlanság
131.4. Láthatatlanság látása
131.5. Repülés
131.7. Repülő jelző lények
131.8. Feltámadás
131.9. Összefogás (valamivel)
131.10. Nem cserélhet gazdát
131.11. Nem másolható, nem lehet lemásolni
131.12. Nem veszítheti el a képességeit
132. Immunitás
132.3. Méregimmunitás
132.4. Mágiaimmunitás
132.5. Forrásimmunitás, forrásra immúnis
132.6. Bűbájra immúnis
132.7. Immunitás azonnali, általános varázslatra
132.8. Immunitás mentális varázslatra
132.9. Immunitás tűzre (jégre, hidegre, villámra, elektromosságra, savra)
132.10. Immunitás harci képességekre:
132.11. Célozhatatlan
132.12. Nem lehet megsebezni (valamivel)
132.13. Nem hat rá (valamilyen) jelző:
132.14. Nem lehet rá (valamivel) reagálni:
133. Automatikus képességek
133.2. Azonnal létrejövő automatikus képességek
134. Kijátszáskori automatikus képességek
134.4. Élet: X
134.5. Izom: X
134.6. Blokkolás: X
134.9. Anti-blokkolás: X
134.10. Anti-mágia: X
134.14. Csábítás: X
134.15. Anti-semlegesítés: X
135. Egyéb automatikus képességek
135.1. X-es mérgezés
135.2. Büntetés: [veszteség]
135.4. Kárpótlás: [előny]
135.7. Halálsikoly
135.8. Újrahasznosítás
136. Aktiválást kívánó képességek
136.6. 1-es (2-es) regenerálódás
136.9. Árnyék
137. Kijátszáskori aktiválást kívánó képességek
137.2. Reakció képességek
137.4. Közös képesség
VII. rész - Opcionális- és versenyszabályok
138. Általános versenyszabályok
139. A játszmák száma
141. Végtelen ciklus
142. Versenypakli, kiegészítő pakli mérete
143. A kiegészítő pakli használata
144. Színkorlátozás
145. Kezdőszabály
146. Büntetőszabály
147. Büntetőszabály
148. A legismertebb versenyformátumok
150. Tiltott lapok
151. Frissen bontott paklik versenye
152. Egyszínű paklik versenye
153. Isteni szövetség verseny
154. Az egyszínűség egyedisége
155. Jellemek harca verseny
156. Új Nemzedék
158. Hatalom korlátozása verseny
159. Varázslat nélkül verseny
160. Tiltott mágia verseny
161. Sokszínűség jutalma verseny
162. Mágia méltósága verseny
163. A mágia méltósága II.
164. Tiltott hatalom verseny
165. Junior verseny
166. Veszélyes faj verseny
167. Pörgős verseny
168. Opcionális játékszabályok kettőnél több játékossal
169.1. Diplomácia
169.2. Páros játék
169.2.16. A kiegészítő pakli megismerése
169.2.17. A kiegészítő pakli használata
169.2.18. Opcionális szabályok páros játékra
169.2.19. Közös szörnykomponens
169.2.20. Közös őrposzt
169.2.21. Közös védekezés
169.2.22. Közös lapok
169.2.23. Kör irányának megváltoztatása
169.3. Harc a végső hatalomért
169.4. Istenek háborúja verseny
VIII. rész - Függelék
170. Versenybírók etikai szabályzata
170.1. Versenybíró
170.2. A versenybíró kötelezettsége a játékkal szemben
170.3. A versenybíró kötelezettsége a verseny szervezőjével szemben
170.4. A versenybíró kötelezettsége a játékosokkal szemben
170.5. A versenybíró kötelezettsége a többi versenybíróval szemben
170.6. A versenybírók jogosultságai versenyen
170.7. Óvás szabályai
171. Kivételek és rendhagyóan működő lapok
172. Másoló lapok
172.0. Másoló lap.
172.1. Másolat.
172.2. Másolás.
173. Alakváltó lapok
174. Lopó lapok
174.0. Lopó lap, lopott lap.
175. Kijátszáskor gazdát cserélő (átálló) lapok
177. Módosított szövegű lapok
178. HKK kronológia. A szabály- és versenyszabály módosítások időrendje
Zárszó
Tárgymutató